sunayama studio
Works
Exhibition Wall Layout
KITOKAMINOISHI | きとかみのいし
MIRROR | ミラー
《Mirror and Balance》Main Visual
BEYOND MATERIALIZING
Strange World, Strange Love
paper stone
paper stone- Assembly Drawing | 組み立て図
Model for Shinagawa Thermal Power Plant | 品川火力発電所の模型
Tomoya Watanabe "Trust and Achivement"
Einstein Doll , Raccoon Left Humerus
ftnss.show | フィットネス .
Object Disco - Project Book
Begin Form End (2016)
Object Disco
Kyoto Mokuzai Kaikan
Continuous Rectangular Timbers | 角材の軸を連続させる
NishiharaAiri
Materializing III Catalog
Begin Form End (2015)
A-Obverse/A-Reverse
Materializing III
Or Moonwalk | あるいはムーンウォーク
LowLife
Materializing Decoding
Materializing II
Double Bed | ダブルベッド
Bi-Empirical
I Saw A Girl With A Telescope
Ephemeral Depth
Materializing I
she | 彼女
Amorphous Form
Fluctuated Flat Scape
Abandoned Paper | 打ち捨てられた紙
White Heat
Unsorted Scene
DeepSurface
You Dissipate It
gone case
sunayama studio
Works
Exhibition Wall Layout
KITOKAMINOISHI | きとかみのいし
MIRROR | ミラー
《Mirror and Balance》Main Visual
BEYOND MATERIALIZING
Strange World, Strange Love
paper stone
paper stone- Assembly Drawing | 組み立て図
Model for Shinagawa Thermal Power Plant | 品川火力発電所の模型
Tomoya Watanabe "Trust and Achivement"
Einstein Doll , Raccoon Left Humerus
ftnss.show | フィットネス .
Object Disco - Project Book
Begin Form End (2016)
Object Disco
Kyoto Mokuzai Kaikan
Continuous Rectangular Timbers | 角材の軸を連続させる
NishiharaAiri
Materializing III Catalog
Begin Form End (2015)
A-Obverse/A-Reverse
Materializing III
Or Moonwalk | あるいはムーンウォーク
LowLife
Materializing Decoding
Materializing II
Double Bed | ダブルベッド
Bi-Empirical
I Saw A Girl With A Telescope
Ephemeral Depth
Materializing I
she | 彼女
Amorphous Form
Fluctuated Flat Scape
Abandoned Paper | 打ち捨てられた紙
White Heat
Unsorted Scene
DeepSurface
You Dissipate It
gone case
ftnss.show | フィットネス .
10/2016
Curation and exhibition design at 3331 ArtsChiyoda , AKIBATAMABI 21, Tokyo.
展覧会『フィットネス . 』の企画、会場設計、出展。
物に蒸着した情報の適意と、その運用。
http://ftnss.show
-
photo: Takamitsu Nii
photo: Takamitsu Nii
Small Pots In A Room
2016
3D Printed Ceramic
-
小壷を置いて二つの部屋を一つの部屋にする
2016
セラミック 3D プリント
-
size Variable
---
《小壷を置いて二つの部屋を一つの部屋にする》
および
《白は作品の接する. 木肌は無いものとする. グレーは宙吊り. 》
は会場設計の中で設定したルールに対する、応答的な構成要素として設置されている。
《小壷を置いて二つの部屋を一つの部屋にする》
は、展覧会会場である201・202ともに備える廊下に面したガラス張りディスプレイ内に、小さな壺を置き、展覧会場内にも壁を貫通するようにこの列を同様の配置で続けている。
《白は作品の接する. 木肌は無いものとする. グレーは宙吊り. 》
は、会場設計において構想された①木肌(=無いもの) ②白い壁(=作品の接する面) ③グレーのパンチカーペット(=中間領域) というルールに対して、床に置き捨てられたエコバッグ形状の木質オブジェを201の作品展示スペース入り口付近に設置することによって、そのルールの諷示を行っている。
---
room 201
room 201 (Takamitsu Nii -
projection
, Takamitsu Nii -
point and figure
, Mitsuru Tokisato -
Tortoise Timer
)
room 201 (Takamitsu Nii -
point and figure
)
room 201 (Mitsuru Tokisato -
Tortoise Timer
, Tomoya Watanabe -
Self Portrait
, Tomoya Watanabe -
Work (ars)
)
room 201 (Tomoya Watanabe -
Work (ars)
, Taichi Sunayama -
Small Pots In A Room
)
room 202 (Taichi Sunayama -
Small Pots In A Room
, Mayo Kuroki -
her murmuring is always diaphanous
, Yuu Yamamoto -
mymymymymy
)
room 202 (Yuu Yamamoto -
mymymymymy
, Keita Mori -
Bug report
, Taichi Sunayama -
Small Pots In A Room
)
room 202 (Yuu Yamamoto -
mymymymymy
)
room 202 (Taichi Sunayama -
Small Pots In A Room
, Mayo Kuroki -
her murmuring is always diaphanous
)
room 202 (Yuu Yamamoto -
mymymymymy
, Keita Mori -
Bug report
)
room 202 (Yuu Yamamoto -
mymymymymy
, Mayo Kuroki -
her murmuring is always diaphanous
)
room 202
room 202
room 202
room 201
room 202
room 201 (Taichi Sunayama -
To Make An Assumption About Something After Seeing It
)
-
photos : Taichi Sunayama (unless otherwise indicated)
-
To Make An Assumption About Something After Seeing It
2016
wood flooring tile (white oak)
-
白は作品の接する. 木肌は無いものとする. グレーは宙吊り.
2016
フローリング床材 (ホワイトオーク)
-
68.2 × 43.2 × 15.6 cm
---
---
ftnss.show
2/Oct/16 ― 12/Nov/16
artists:
Tomoya Watanabe / Mitsuru Tokisato / Yuu Yamamoto / Keita Mori / Takamitsu Nii / Taichi Sunayama / Mayo Kuroki
curation:
Taichi Sunayama /Kiritorimederu
exhibition design:
Taichi Sunayama
direction:
Akihiko Taniguchi
---
website
photo archive (exhibition)
photo archive (install)
photo archive (deinstall)
---
other projects
Begin Form End (2016)
Musashino Art University(MAU), Dept. of Architecture, Suzuki Akira studio, Sunayama course 2016.
2016
work with Akira Suzuki (MAU)
Ephemeral Depth
Exhibited (2013-2015) at "UBE Biennale (UBE International Sculpture Competition) ", UBE Tokiwa Museum, Japan.
2013
work with Tomohisa Goco, Kosuke Nagata.
paper stone
Hideyuki Nakayama + Taichi Sunayama Exhibited at Takeo Mihoncho Honten《kami-no-katachi 2》, Tokyo
2017
You Dissipate It
Exhibited at Ecole Spéciale d'Architecture, Paris.
2008
work with Jean-Philippe Sanfourche, Yoichi Ozawa
DeepSurface
Freeform tesselation generative method research
2008
NishiharaAiri
Exhibited at "3331 Art hack Days 2015", 3331 Arts Chiyoda, Tokyo
2015
work with Yuu Yamamoto, Alvin Cheung, Daiki Kanaoka, Kodai Tanokuchi
Materializing III
Curation and exhibition design at Gallery @KCUA, Kyoto.
2015
work with Takayuki Moriyama
Exhibition Wall Layout
Exhibition Wall Layout for 《Future and the Arts: AI, Robotics, Cities, Life - How Humanity Will Live Tomorrow》, Mori Art Museum, Tokyo
2019
Strange World, Strange Love
Essay for 《Hello World – For the Post-Human Age》10 FEB – 6 MAY 2018 Contemporary Art Gallery, Art Tower Mito, IbarakiC
2018
Fluctuated Flat Scape
Physical algorithmic design workshop at The Royal Danish Academy of Fine Arts, School of Architecture, Copenhagen.
2011
work with Toshikatsu Kiuchi, MayaLahmy.
↑
Back to Top